Combien de fois avez-vous croisé du regard le monument en forme de navire scandinave (esnèque) érigé en mémoire de Fernand Lechanteur, en allant vous ressourcer à la pointe ?
Sûrement quelques centaines, comme moi... Mais connaissez-vous les détails de la vie et de l'oeuvre de cet autochtone, né à Agon-Coutainville en 1910 ?
Cet agrégé d'allemand fut un ardent défenseur et prometteur de la langue normande, par exemple à travers sa revue Parlers et Traditions populaires de Normandie.
"Lé monument est en forme dé drakkar, ou navithe des Vikings d'aut'fais, comme étaient les anciens monuments des Scandinaves - deux grand's piérres (l'avant et l'arriéthe du baté) et un bouôn nombre dé p'tites ès bords, la preunmiéthe dé ches'-chîn tout partitchuliéthement, à gauche dé la pièrre d'avant (r'gardant en mé, comme dé raiethon), étant gravée "Agon" - lieu d'naissance du défunt, et la preunmiéthe à drouaite èrprésentant Jèrri et înscrite comme chenna pouor sîngnifer l'importance dé l'Île dans la dialectologie Nouormande." (si vous voulez en savoir plus en vrai normand, c'est ici : Les Pages Jèrriaises
Commentaires